haluåja kva jier et ?

Hahah hejsan ;D Jag befinner mej i Finland, Övermark hemma hos Anette och Jade :) Jag och Åsa är här och hälsar på. Åsa och Anette är gamla barndomskompisar och jag hängde på när hon skulle åka och hälsa på :) Jag och Åsa åkte i fredagskväll till slussen och därifrån gick vi till viking terminalen. Vi var där i såpass god tid att vi kunde beställa bussbiljett från Åbo till Övermark utan problem :) Vi köpte biljetten i informationsdisken och då var hon i luckan så snäll att vi fick checka in där också, även fast check-in-saken inte var öppen :P Jag och Åsa tog en fika i det lugna fiket eftersom man inte kunde gå ombord på båten ännu, eftersom den inte hade kommit i hamn. Men efter ett tag blev fiket ganska överfullt och människor började köa till ombordstigningen, så då gjorde vi också de. Vi va några av de första som kom på båten, och vi fick vänta på att hytten skulle bli färdigstädad innan vi fick gå in.. När vi installerat oss i hytten gick vi upp och åt mat i "Ella"-restaurangen. Riktigt gott måste jag säga! Efteråt handlade vi lite i Tax-freen. Tandkräm, Godis, Mascara.. bla,bla,bla.. Och vi tog en sväng till nattklubben och tog varsin dricka. Sen blev klockan lite mycke och vi gick och la oss.

Klockan 5 på morgonen vaknade jag, och då gick vi upp till frukosten och ville äta mycket, men ingenting gick ner i magen :( Bara lite macka, en halv pannkaka, en köttbulle, äggröra och ett glas vatten. Vi skyndade oss till bussstationen för vi trodde att vi hade jättelite tid på oss, men vi fick vänta på bussen en stund :P På bussen sov jag rätt så mycke, och när vi kom till Övermark hämtade Anette och Jade oss :) Vi åkte till deras hus där vi träffade Joy och hennes hund Musse :) Vi åt kyckling, ris och sås till middag. På kvällen skulle jag följa med Jade och träffa hennes kompisar hemma hos en kille som heter Luan. Han skulle flytta till London så de va typ en avskedsfest. Först va det lite jobbigt, eftersom alla snackar närpesiska ( Konstig dialekt som jag inte förstår ) :P Men efter ett tag blev det bättre :) Jag fick några smeknamn under kvällen: Sverige, Svensken, Järfälla, Hammarby, Kallhäll.. hahah det va lite kul :) Och dom flesta visste att jag skulle komma så dom visste exakt vem jag var när jag presenterade mej :P Alla var jättetrevliga och snälla så det var kul! Kommer ihåg några namn; Julia, Patrik Wikman, Ida Berg, Jakob, jacke, Luan, Hannes, Meri, Linn, Kim, och sen massa fler säkert :P Dagen efter var jag jäääätte trött.

Idag fick jag ett mail av Patriks mamma på facebook. Hon undrade om någon av mina föräldrar va hennes kusin, för hon är född "enqvist". Jag frågade Åsa om pappa hade en kusin som heter så som hon hette och de hade han! Så jag är syssling med Patrik som jag träffade i lördags :P haha. Hans mammas pappas brorsa är liksom min farfar ^^<3 Världen är liten ;D

Nu funderar jag på att sova eftersom de kommer bli en lååång dag imorron.. Åka buss i 5 timmar till Åbo och sen båtresan hem :P Och på onsdag morgon ska jag till skolan och har prov på första lektionen! :O Aja Detta var lite av min finlandsresa till Övermark/Närpes :D Det har varit jättekul! ;D<3

PS Rubriken är närpesiska och betyder ungefär; Hej vad gör du ? :P Jag tror det iaf ;D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svar: hihi okej vad roligt :9 jo världen är läskigt liten ibland! vad har ni mer hittat på i finland? :)

2009-12-08 @ 16:10:18
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Svar; låter trevligt! (: allt väl?

2009-12-09 @ 20:32:24
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/

Hejsan, vad kul att Du vill kommentera!:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg Dej?

Din mejl-adress: (endast för mej)

Vad heter Din blogg?:

Då var det dags att kommentera. Skriv Din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin