HEMMA IGEN

tjohoj nu är man hemma igen ! En vecka i solen går otroligt fort :( Saknar redan allting! Vi var 13 personer som reste tillsmamans. Jag, Mamma, Willy, Anette (min gudmor), Robban, Ida, Yvonne, Tobbe, Janne, Annika, Liva, Theo och Viola. Nu ska jag berätta lite vad som har hänt lite kort:
Vi bodde på ett hotell som heter Fiesta Garden Beach, och ligger några få mil utanför Cefalu, på norra sidan av Sicilien. Hotellet ligger absolut INTE i en stad kan jag säga, men vi hade allt vi behövde i och med att vi hade All Inclusive ;) Alla måltider ingick och maten var SUPERGOD kan jag lova! Haha Jag åt pasta varenda dag. Tomatsåsen var GRYM. jag gillar egentligen inte tomatsås, men den här.. gud vad god den var!
Stranden låg ca 100 m från hotellet vilket var lagom avstånd. Stranden var däremot lite av en besvikelse eftersom den var väldigt stenig ända ut i vattnet så det var svårt att komma i havet utan att slå i fötterna i en och annan sten. Dessutom fick man öva balansen lite då man bara kunde gå på stenarna eftersom sanden låg lite längre ut i vatten. vet inte hur många gånger jag ramlade i vattnet, ungefär lika många gånger som jag badade i havet överhuvudtaget!
Eftersom Sicilien ligge i medelhavet var vattnet salt och jag fick hela tiden vatten i munnen vilket inte var särskilt trevligt.
Det fanns tre pool-områden som tillhörde vårat hotell. vi höll oss till den poolen som låg närmast strandbaren. I strandbaren jobbade otrevliga bartendrar men är man blond, lång och relativt smal så blir folk genast trevligare ;)
Det fanns också någon slags personal där som stod för underhållning och sysselsättning vid hotellet. Dom anordnade barnteater, shower, magdans, salsadans, cha-cha-chadans, vattengympa, aerobic och yoga och mycket mera! Jag provade på nästan allting förutom yoga och att delta i barnteatern! magdansen filmades så filmen kommer upp senare ;) Vattengympan var jag med på 3 gånger och aerobics en gång. salsa var ganska svårt med alla vickningar på höfterna samtidigt som man ska röra på fötterna och armarna, men jag klarade av det rätt bra ändå enligt alla andra. En ur personalskaran hade krulligt afrohår typ och han typ flörtade med mej varenda dag xP inte ok.
Sista kvällen var den bästa! Då träffade jag James och vi uppgicks hela kvällen. Vi kollade in baren som hade förvandlats till nån beach club med bara partylåtar, dansade lite haha, sen Gick vi runt och snackade bara. Han är från England och kan därmed bara engelska, vilket jag suger på. men kommunikationen gick bra ändå. Nu har jag äntligen fått in alla bilder från resan! varsågod :D











Kommentarer

Hejsan, vad kul att Du vill kommentera!:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg Dej?

Din mejl-adress: (endast för mej)

Vad heter Din blogg?:

Då var det dags att kommentera. Skriv Din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin